BUIKVET WEGKRIJGEN – 7 manieren om buikvet te verliezen

Hoe kun je buikvet wegkrijgen? Als het niet lukt om je buikvet te verliezen, gebruik je waarschijnlijk de verkeerde aanpak. Je hebt geen eindeloze sit-ups, voedingssupplementen, uithongering of chirurgie nodig.

Dit zijn de 7 beste manieren om je buikvet te verliezen op een snelle en natuurlijke manier.

Stoppen met sit-ups

Sit-ups zullen je buikspieren versterken, maar zullen het buikvet dat je buikspieren bedekt niet verbranden. Je verspilt tijd en moeite met dagelijkse sit-ups. Sit-ups kunnen ook  zorgen voor pijn in de onderrug en pijnlijke schouders.

Eet gezond

Je kunt hard trainen en gespierde buikspieren opbouwen, maar als je de hele dag junkfood eet, verlies je je buikvet niet. Stop met het eten van verwerkt voedsel.

Eet hele, onverwerkte voedingsmiddelen.

►Eiwitten. Vlees, gevogelte, vis, wei, eieren, kwark

►Groenten. Spinazie, broccoli, salade, boerenkool, kool

►Vruchten. Banaan, sinaasappel, appel, ananas, peren

►Vetten. Olijfolie, visolie, echte boter, noten, lijnzaad

►Koolhydraten. Bruine rijst, haver, volkoren pasta, quinoa

Het is niet nodig om helemaal over te schakelen op gezonde voeding. Af en toe junkfood eten helpt zelfs bij het vet verbranden omdat het je hormonen scherp houdt.

Beperk alcoholconsumptie

Om je buikvet te verliezen, is wat je drinkt net zo belangrijk als wat je eet. Alcohol van tijd tot tijd is prima. Maar je buikvet wegkrijgen gaat je nooit lukken als je dagelijks alcohol drinkt.

Beperk het drinken van alcohol bijvoorbeeld tot het weekend. Bijvoorbeeld vrijdag- en zaterdagavond. En dan hebben we het hier over normaal alcoholgebruik. Met dronken worden ga je niet je buikvet wegkrijgen.

De rest van de tijd kun je het best water, water met geperste citroen of groene thee drinken.

Eet minder koolhydraten

Minder koolhydraten voor een platte buik

Je hebt koolhydraten nodig voor energie. Probleem is dat de meeste mensen veel meer koolhydraten eten dan ze nodig hebben. Je lichaam slaat de koolhydraten op die het niet nodig heeft als vet. En dit is vaak de manier hoe je buikvet krijgt. Blijf bij elke maaltijd fruit en groenten eten. Maar bezuinig op aardappelen, pasta, rijst en brood.

Buikvet wegkrijgen door meer te eten

Het klinkt misschien tegenstrijdig. Maar toch is het zo. Heel veel gezond voedsel eten, maakt je niet dik. Jezelf uithongeren is de nummer 1 voedingsfout. Voedsel is energie. Je lichaam gebruikt voedsel voor bewegen, werken, je spijsvertering, enz. Gebrek aan voedsel betekent gebrek aan energie, op alle gebieden van je leven.

Het eten van het juiste voedsel helpt je vet te verliezen: gezonde vetten bevorderen namelijk vetverlies.

Eet meer eiwitten

Eiwit heeft een hoger thermisch effect dan andere voedingsmiddelen: je lichaam verbrandt meer energie-verwerkende eiwitten dan het koolhydraten en vet verwerkt. Daarom zijn eiwitrijke diëten uitstekend geschikt voor het verbranden van je buikvet.

Eet meer goede vetten

 

Zalm-Goede vetten

Vet maakt je niet dik. Slechte voeding en gebrek aan lichaamsbeweging maken je dik. Vet eten helpt zelfs bij gewichtsverlies. Je lichaam zal het vet niet zo gemakkelijk opslaan als je het een constante inname van gezonde vetten geeft.

Visolie is de beste bron van vet om je buikvet te verliezen. Visolie verhoogt van nature het testosterongehalte en verhoogt het vetverlies. 6 grams omega-3 per dag is een goede dosering. Visolie is in de vorm van capsules verkrijgbaar.

Omega 3 zit ook in vette vis zoals zalmen makreel. Verder ook in noten, sperziebonen, linzen, bruine bonen, sojabonen en groene bladgroente zoals spinazie en andijvie. Fruit waar Omega 3 in zit is de papaja.

ANDEREN LAZEN OOK:

BMI uitrekenen

Yoghurt is gezond

Eiwitdieet met schema

Show Buttons
Hide Buttons